Lütfen Bekleyin..

Tavsiyeler

Doğru Duruş ve Duruş Bozuklukları

İyi duruş;
Kemik ve eklemlerin zorlanmadan kasların çalışmasını sağladığı
Omurganın fizyolojik üç kıvrımının, normal pozisyonlarını aldığı ve koruduğu
Omurları bir arada tutan eklemler, bağlar ve diskler üzerine en az yük binen, bu yapıları en az zorlayan pozisyondur.
İyi bir duruşa sahip iseniz çabuk yorulmazsınız. Boyun, sırt ve belinizde ağrı olmaz.
İyi duruşun aynı zamanda estetik bir görünüm yaratır.
İyi bir duruşa sahip olmak için 2 temel gereksinim vardır. Kas gücü ve fizik kondisyon.
Omurga çevresi kaslarınızın güçlü olması gerekir.
Fizik kondisyonunuzun yüksek olması gerekir.
Bunun yanı sıra kötü bir duruşa sahip olduğunuzun farkına varıp, düzeltmeye gayret etmeniz gerekir.

İyi bir postür için ayakta nasıl durulmalı?

Başınızı dik,
Tam karşıya bakan,
Omuzlar geride,
Karın içerde,
Dizler düz,
Ve göğüs önce olmalıdır.
Uzun süreli ayakta sabit durarak yapmanız gereken bir işiniz olursa, bir ayağınızı hafif yüksek bir basamakta tutmanız daha az yorulmanızı sağlayacaktır. Ayrıca uzun zaman sabit olarak ayakta durmanızı gerektiren bir işle uğraşıyorsanız, ara sıra hareket etmeniz veya oturup dinlenmeniz omurganızı aşırı yükten kurtaracaktır.

Bilgisayar başında otururken iyi bir duruş için gerekli oturma pozisyonu nedir?

Omuzlarınızı rahat pozisyonda olmalıdır, öne ve yukarı doğru yaslanmayın.
Bilgisayar karşısında öne doğru yaslanmayınız, sandalyenizi masaya yaklaştırınız.
Sırtınızı sandalyenin arkasına dayayınız ve kollarınızı uzatınız.
Ekran yüksekliği göz hizanızda olmalı. Sandalye yüksekliğini ekran hizasına göre ayarlayınız.
Uzun süreli oturarak çalışacaksanız her 30 dakikada bir kalkıp dolaşın ve kaslarınızı gerdirin.

Omurga Sağlığı Için Egzersizler ve Spor

Fiziksel aktivite iskelet kası tarafından meydana getirilen ve enerji tüketimi ile sonuçlanan her türlü vücut hareketidir. Egzersiz ise planlı, yapılandırılmış, tekrarlayıcı ve belli bir amaca yönelik yapılan hareketlerdir.

Düzenli egzersizin omurga sağlığı açısından yararları nelerdir?

Kas, kemik ve eklemleri güçlendirir.
Duruş bozukluklarını düzeltir.
Kas iskelet sistemi ağrılarını azaltır.
Düşme riskini azaltır.
Kemik yoğunluğunu arttırır.
Enerji düzeyini arttırır.